De aanhouder wint

de aanhouder wint

Delen mag >

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

De Aanhouder Wint

De aanhouder wint is een gezegde die we veel horen. Als je iets opgeeft zou je daarmee bijna denken dat je een loser bent.

Is dat ook zo?

Opgeven kan ook iets heel krachtigs zijn.
Je kunt beter wél dingen opgeven als je beseft dat die dingen die je aan het doen bent niet (meer) bij je passen.

Daarmee ben je geen loser maar een winnaar!

Weinig anderen zullen dit voorbeeld volgen.
Het is veel gemakkelijker om te blijven waar je bent dan om iets op te geven waarvan je weet dat het je niet dient.

Dat heeft met de werking van je brein te maken. Lees daar in een ander blog meer over.

De aanhouder wint als je geen ‘nee’ zegt?

‘De aanhouder wint’ suggereert ook dat je over je grenzen moet gaan. Dat je maar door moet gaan ook als je voelt dat het je geen energie geeft maar vooral energie afneemt.

Maar je grenzen bewaken en ‘nee’ zeggen wanneer dat goed is voor jou is juist heel krachtig.
Nee zeggen maakt je geen loser. Je grenzen bewaken en loslaten wanneer de tijd daar is, ook niet.

De aanhouder wint wanneer je opstaat als je valt

Ik voel me een winnaar! Ik ben zo vaak gevallen, en ik heb mijn neus regelmatig gestoten, maar ik wist dat er meer inzat dan dat eruit kwam. Ik wist alleen niet hoe ik erbij kon komen. En hoe ik het jou kon laten zien.

Nadat ik vele malen verdwaald ben heb ik mijn weg gevonden!

De aanhouder wint.

Als Content Trainer weet ik gewoon dat ik jou kan helpen op een breed vlak. Met Content Schrijven & Content Zijn.

Alles staat namelijk in verbinding. Als je content bent met jezelf, je business, met je klanten en met je businessmodel dan ga je ook verrekes goede content schrijven.

Om het juiste model voor jou te vinden is het een kwestie om aan de spreekwoordelijke knoppen te draaien. Maar uiteindelijk geldt hier: De aanhouder wint.

Training: Bouwen aan de constructie van je marketingwiel

Het afgelopen jaar heb ik verschillende ondernemers mogen helpen met het vinden van een strategie dat past. En dat is voor iedereen anders.
Belangrijk hierbij is de constructie van je marketingwiel.

Als je weet waar je naartoe wilt hoef je alleen maar te vertrekken!

Een sterk en stevig marketingwiel

Het heeft helemaal geen zin om je marketingwiel te gaan vullen met overtuigende content als de constructie niet stevig is. Alle ballast van content kan ervoor zorgen dat je marketingwiel instort.

Dat is wat er met mij is gebeurd. Ik wist het wel, maar ik  kon de weg naar herstel niet vinden.

Een sterk en stevig wiel is gebaseerd op jou! Jij bent jouw bedrijf.

Online Training

Het maken van mijn online training over het bouwen van de constructie heeft ervoor gezorgd dat ik mijn weg weer heb gevonden. Ik zocht de kennis ver weg terwijl het voor het oprapen lag.
Ik zag niet meer wat er altijd al was.
Doordat ik ben gaan kijken met een helikopterview en opnieuw begonnen bent met alle stappen die ervoor zorgen dat je marketingwiel stevig staat, kwam ik tot oplossingen.

Ik investeerde bakken met geld in opleiding en trainingen en het antwoord vond ik tijdens het maken van mijn eigen training. Dat is grappig en stom tegelijk.

Voel jij dat je blokkeert?

Voel jij ook dat er blokkades zijn naar jouw ideale strategie? Maar zie je het gewoon niet meer?
Maak dan nu een keuze om echt te gaan kijken.

Maak de keuze om alle informatie tot je te nemen alsof je het voor het eerst hoort. Dit is een advies dat ik ooit kreeg en direct ben gaan toepassen. Ik was verrast wat het met me deed en juist daardoor kreeg ik nieuwe inzichten.

Wat doet ons brein bij herhaling

Ons brein vult informatie aan vanuit eerdere opgeslagen input. Je kent dat gevoel vast wel:

  • Weet ik al!
  • Heb ik eerder gehoord!
  • Doe ik al.
  • Heb ik al eerder een training over gevolgd.
  • Ja jaaa… dat is een open deur!

Je gedachte en interesse nemen af als je niets nieuws hoort. Althans, zo werkt dat voor mij.

Totdat ik dat advies kreeg. Doe eens net alsof je alles voor het eerst hoort!

Je brein houdt van ‘net alsof!’ Probeer het eens!

Training kopen?

Ik zou je nu graag de training te koop willen aanbieden. Maar het is iets meer werk dan ik had verwacht om een goede training te maken.
Ik maak een een training waar ik alle ballast heb verwijderd en waar je to-the-point in korte tijd weet wat je te doen staat.

Om je brein lekker scherp te houden.

Best een uitdaging

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat best een uitdaging vind. Ik heb die trainingen ooit gemaakt met veel liefde om mijn kennis te delen. Het feit dat ik de helft kan schrappen om to-the-point te komen doet een beetje pijn. Ik vind elk woord belangrijk. Anders vermelde ik het niet.

De aanhouder wint!

Maar de aanhouder wint. Telkens weer kijk ik naar de training alsof ik de kennis voor het eerst zie. Wat is dan zinvol? En wat is leuk, en interessant maar niet nodig om tot resultaat te komen? En dat zorgt ervoor dat ik de hele training in de grondverf heb staan. Ik ben er blij mee!

Ik heb er zoveel aan gehad, en dat gun ik jou ook!

Houd mijn berichten in de gaten.

Bekijk ook

herinneringen

Ansicht met herinneringen

Een ansicht met herinneringen Herinneringen zijn zo waardevol en mooie herinneringen wil je graag delen. Je weet het vast nog

Leer je brein kennen

Voor een hoge productiviteit en je energie in balans.

Leer je brein kennen - burn-out preventie