Ik ben jarig!

Content Trainer

Delen mag >

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Joehoee ik ben jarig!

Vandaag 1 augustus 2021 word ik 51 jaar!
Vorig jaar mocht ik een leuk feestje geven tussen de lockdowns van het coronadrama door. Ook al was het aangepast, het was heerlijk om te vieren dat ik 50 mocht worden.

Cadeautje voor mezelf

Ik ben dol op cadeautjes! Van het idee dat de ander moeite doet om mij iets te geven krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Ik heb mezelf een nieuwe werknaam gegeven: Content Trainer. En ik ben me daar toch blij mee!

Mag ik je als Content Trainer iets vragen?

Dit jaar ga ik niet trakteren maar juist iets vragen. Kinderen die vragen worden overgeslagen. Maar wie niets vraagt, krijgt ook niets!
Daarom vraag ik een cadeautje aan jou.
Ja echt.
Ik ben zo brutaal om te vragen om een gift.
Zo ‘not like me’ maar ik doe het toch!

Ik wil je vragen of je mijn blog of mijn bericht over mijn nieuwe positionering wilt delen of liken. Daarmee maak je mijn verjaardag nog feestelijker.

Nieuw positionering?

Yeah! Ik ben enorm blij dat ik eindelijk een vorm heb gevonden waar ik mijn activiteiten, diensten en producten onder kan brengen. Als Content Trainer!

Sinds ik mijn boek Levend Dood heb uitgegeven ben ik zoekende naar een goede profilering. Ik ben de afgelopen jaren gaan testen met diverse content om te kijken welke doelgroepen aanhaken. Ik ben opleidingen gaan volgen en ik heb veel, heel veel tijd en geld uitgegeven aan businesscoaches, opleidingen, online trainingen, nieuwe websites, nieuwe tools en samenwerkingen. Maar nog steeds voelde ik, “het klopt nog niet.”

Versnipperd aanbod

Ik weet als online marketingexpert dat een niche supermakkelijk is om klanten te bereiken. Als webtekstschrijver had ik snel een brand opgebouwd. Maar toen er allerlei andere expertises bijkwamen werd het en zooitje. Voor mijn branding dan. Want alles wat ik deed, deed ik vol overtuiging en met kwaliteit en plezier. Moet ik dan iets laten vallen?

Voor mijn marketing was die versnippering funest. Ik zag het, ik voelde het, maar ik kon er niets mee. De adviezen die ik kreeg van businesscoaches, collega’s, vrienden en familie pakte niet goed uit omdat mijn energie er niet goed achter zat. Het klopte voor mij gewoon niet.

Dus hobbelde ik door.

De weg is belangrijk voor het resultaat

Ik zie nu dat de weg die ik heb bewandeld belangrijk is voor het resultaat. Alle uitglijders en teleurstellingen, diploma’s en certificaten hebben ertoe geleid dat ik sta waar ik nu sta.
Met een rugzak vol met kennis en ervaringen.

Ik wil mij niet richten op een klein stukje van jouw onderneming. Want als er stokken zitten in je marketingwiel wiel gaat dit wiel echt niet voor je draaien. Ook al zijn alle losse onderdelen goed.

Jij bent jouw bedrijf

Jij bent jouw bedrijf, jij bent de motor van je marketingwiel.
Je strategie is de constructie van je marketingwiel en belangrijk om je wiel technisch te kunnen laten draaien en je content is de olie die ervoor zorgt dat je wiel in beweging blijft.

  1. Zonder motivatie kun je het wel schudden.
  2. Zonder tools kun je je strategie niet uitvoeren.
  3. Zonder content loopt je marketing vast.

Sleutelwoord: Content

Het sleutelwoord voor je bedrijf is content!
We laten ons vaak leiden door verleidende woorden als verdienmodellen, geldgeneratoren, minder werk meer geld, passief inkomen, klantmagneten etc.

Maar waar het écht om draait is Content!
Content Zijn én Content maken!

Want als jij doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken

Wat is rijkdom voor jou?

Wat is rijkdom voor jou? Het is niet vreemd als je een overvolle bankrekening wilt zodat je alles kunt doen wat je wilt doen. Maar wat heb jij ervoor over om dat te hebben?

Als je een praktijk wilt opzetten met een omzet van 100.000, – dan weet je dat je dit niet voor elkaar krijgt door in je hangmat te liggen slapen.
Ook al lijkt dat wel zo, als we social media moeten geloven.

Maar geloof mij, elke succesvolle ondernemer heeft ervoor gewerkt. Maar als het werk dat je moet doen past bij jouw wensen, dan voelt dat absoluut niet als hard werken maar juist als complete vrijheid.

Wat heb jij nodig om content te leven?

Voordat je begint met het bouwen van je marketingwiel is dit een belangrijke vraag: Wat heb jij nodig om content te leven?

Voor mij is dat vrijheid om te doen wat ik wil doen op de manier zoals ik het wil doen en dat ik mijn eigen beslissingen kan nemen.

Voor mij is dat wanneer ik van toegevoegde waarde ben. Niet alleen voor mijn gezin en vrienden maar ook voor mijn klanten.

Voor mij is het als ik liefde ontvang en liefde mag doorgeven.

Je ziet in deze kernwaarden geen overvolle bankrekening staan. Ook al zou ik daar geen ‘nee’ tegen zeggen.

Maar ik ben content als ik de vrijheid, zingeving en liefde heb.

Ik heb geld nodig om op mijn vrijheid te behouden

En om die vrijheid te behouden heb ik geld nodig. Om geld te ontvangen heb ik werk nodig. Om in vrijheid te werken waarbij ik van toegevoegde waarde ben heb ik een plan nodig en om liefde te ontvangen en door te geven moet ik blij zijn met mezelf.

Wat heb jij nodig?

Ga eens terug naar de basis van je Zijn

Wat heb jij nodig om Content te leven?

Meer zelfvertrouwen?
Meer van die leuke klanten?
Andere klanten?
Ander werk?
Een andere invulling van je dag?
Een andere plek om te wonen?
Meer zelfkennis?
Meer marketingkennis?
Minder personeel?
Meer personeel?
Gezonder personeel?
Tevreden personeel?
Een goede vertaling van jouw verhaal?
Een plan?
Een structuur?
Meer energie?

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als jij jouw kernwaarden weet, kan je kijken naar wat je nu nodig hebt en waar je hulp kunt vinden om je op weg te helpen.
Dat hoeft niet direct een opleiding of traject te zijn waar je instapt. Hulptroepen heb je overal om je heen.

Luister ook eens naar de wijsheid van jezelf.

Content Leven

Waar de één een content leven heeft door te leven als straatmuzikant en te wonen in een anti-kraakpand is de ander pas gelukkig als hij of zij leeft op een tropisch eiland met een laptop in de buurt. En weer een ander leeft met 5 kinderen van een bijstandsuitkering.

En dat is het mooie van het leven. Alles is mogelijk! Maar wat wil jij? En wat heb jij daarvoor over?

Content Trainer

Lang heb ik gezocht naar de kapstok waar ik al mijn activiteiten aan kon ophangen. Voor veel mensen was het onduidelijk waarvoor ze bij mij terecht kunnen.
En die vraag is volkomen logisch.
Net als het antwoord.

Content Trainer, voor alles wat je wilt weten over Content

Zowel over Content Schrijven als Content Zijn.
Want deze horen bij elkaar als yin en Yang.
Zowel de zachte kant als de harde kant van ondernemen.

Hoe geef ik invulling aan die titel?

Als je weet wat je wilt hoef je alleen nog maar te vertrekken!

Nu ik weet wat ik wil ontvouwt zich het pad dat ik mag bewandelen als vanzelf. Ik heb de bouwstenen al in handen. Dat is alles wat ik in de afgelopen jaren al in mijn rugzak heb gestopt.

Anti burn-out / Content Zijn

Als ervaringsdeskundige heb ik een boek geschreven over die zwarte periode. Ik ben dankbaar dat dit boek al veel mensen heeft geholpen om te begrijpen wat er in je hoofd gebeurt. Waarom je brein het opgeeft en hoe je kunt worstelen met jezelf.

Producten:

Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen.
Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen
Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien.

Eén inzicht kan je leven 180 graden veranderen!

Marketing / Content Schrijven

Als communicatiemedewerker en adviseur weet ik hoe belangrijk communicatie is binnen een bedrijf, binnen je relaties maar ik weet nu ook hoe belangrijk de communicatie is met jezelf. Met mijn bedrijf LandJeTekst heb ik voor ondernemers heel wat content geschreven. En steeds kwam ik erachter dat Content Schrijven te weinig aandacht kreeg.

Het schrijven van goede content is het verzamelen van informatie, beschrijven van een verhaal, schrappen van de bla bla en techniek toepassen voor de overtuiging en vindbaarheid.

Producten:

  • Trainingen (in de maak) Content Academie – zelfstudie
  • Incompagnytrainingen
  • Jaarprogramma ondernemen na een burn-out, combinatie van Content Zijn & Content Schrijven
  • Halfjaarprogramma haal de stokken uit je marketingwiel – Content Schrijven
  • Voor een aantal VIP-klanten werk uit handen nemen door hun verhaal te vertalen naar overtuigende content.
  • Netraite

Hoe content ben jij?

Kijk jezelf eens in de spiegel aan en stel jezelf de vraag. Hoe content ben ik?
Leef jij vanuit jouw kerwaarden? Heb jij grip op jouw leven?  Of laat je bewust of onbewust jouw leven bepalen door anderen?

Wil je dat anders?

Alles wat je wilt weten over Content kan ik je leren als Content Trainer! Neem gerust contact met mij op als je wilt weten of en hoe ik je kan begeleiden naar de volgende versie van jezelf. Je hoeft niet meteen de beste versie van jezelf te zijn. De weg is belangrijk voor het resultaat!

Dat ga ik vandaag vieren! Vier je met me mee?

Cadeautip = delen
Toost op mijn verjaardag = liken
Verwenmomentje = reactie

Bekijk ook

herinneringen

Ansicht met herinneringen

Een ansicht met herinneringen Herinneringen zijn zo waardevol en mooie herinneringen wil je graag delen. Je weet het vast nog

Leer je brein kennen

Voor een hoge productiviteit en je energie in balans.

Leer je brein kennen - burn-out preventie